Victus medical - odborné výživové poradenství

VICTUS medical - zdravotnické zařízení poskytující odborné výživové poradenství. www.victus.cz. Naštivte on-line poradnu výživového poradce na www.victus.cz/poradna

Jak jsem zhubl 22 kg

"Nemohu kázat vodu a zároveň pít víno"


Vystudoval jsem fyzioterapii, více než 10 let jsem se amatérsky věnoval dietologii a přesto jsem nebyl schopen trvale zhubnout. Jak jsem hubl a přibíral. Ačkoliv profesionální zdravotník, který přesně ví jaké negativní zdravotní důsledky sebou nese obezita, nebyl jsem schopný trvale a efektivně shodit - přesněji řečeno donutit se shodit. To jen dokazuje, že jsme jenom lidé a na vzdělání nezáleží, záleží jen na motivaci. Troufám si říct, že většina (snad i všichni) zdravotníci znají důsledky obezity, a přece jich je tolik obézních.

Mojí motivací byla změna. Rozhodl jsem se po letech vyměnit pohodlné kancelářské, obchodnické křeslo za práci výživového poradce (tedy vlastně návrat do zdravotnictví). No a jako výživový poradce mohu jen těžko někomu vykládat jak má zhubnout, když bych se sám ani neohnul přes vlastní panděro. 

Moje výchozí míry byly následující:

Věk 34
Váha 125 kg
Výška 189 cm
Váha tuku 42,5 kg
Procento tuku 34 %
Obvod pasu 125
Obvod boků 117

To stojí za to co?

V té době jsem se shodou náhod potkal s dobrou známou, která zhubla asi 15 kg proteinovou dietou. Mechanizmus proteinové diety jsem znal, ale rozhodl jsem se seznámit blíže s programem MEDIDIET MUDr. Rýce. No a nakonec jsem se rozhodl, že jako výživový poradce budu pracovat především s proteinovou dietou. Můj první pacient jsem byl já sám. Nebudu to protahovat za 3 měsíce jsem zhubl více než 22 kg - efektivně z tuku. Nebudu Vám tady líčit nějaké srdce rvoucí příběhy o tom jak těžké to bylo a nebo naopak bláboly o tom, že to šlo samo, no ikdyž ono to vlastně šlo samo. S odstupem času nakonec zjistíte, že nejtěžší je to rozhodnutí - jdu do toho! Vzhledem k tomu, že proteinová dieta je velice efektivní tak ani moc nepotřebujete dodávat motivaci, motivuje Vás to, jak dobře to jde. 
V současné době provádím redukce hmotnosti u vlastních pacientů pomocí proteinové diety a funguje to velmi dobře - zatím úplně na všechny - bez výjimky. 
Přečtěte si o proteinové dietě. Časem taky vystavím svoje fotografie - zatím se stydím :)

Žádné komentáře:

Okomentovat